Blog o cestování, kempování a střešních stanech.
Zkušenosti se střešnímy stany James Baroud. Recenze produktů pro cestování a offroad. Zajímavá místa k návštěvě.
Zveme vás na výstavu FOR CARAVAN 2024 na výstavisko PVA Praha Letňany
Děkujeme za Vaši návštěvu!
Už tradične budeme vystavovať na výstave FOR CARAVAN 2024 na výstavisku PVA Praha Letňany. Uvidíte produkty značiek, ktoré zastupujeme.
James Baroud
Front Runner Dometic
Dometic
TRE4x4
Zveme vás na výstavu Caravaning Brno 2. 11. - 5. 11. 2023
Děkujeme za Vaši návštěvu!
Jako již tradičně budeme vystavovat na výstavě Caravaning Brno. Uvidíte produkty námi zastupovaných značek.
James Baroud
Front Runner Dometic
Dometic
TRE4x4
Aký výkon potrebujem od nezávislého teplovzdušného kúrenia?
Pri výbere výkonu nového nezávislého ohrievača sa často rozhoduje na základe dojmov a neoverených tvrdení. Ukážeme vám, ako si vypočítať, či je pre vás lepšia 2kW, 4kW alebo väčšia možnosť?
Autostany James Baroud: rozhovor s digitálním nomádem Alešem
Aleš je majitel reklamní agentury XART a vášnivý digitální nomád. Každoročně několikrát, obvykle mimo sezónu, sbalí svou ženu, tři děti a střešní stan James Baroud a na 2 až 3 týdny vyrazí pracovat do zahraničí. Do Řecka, Chorvatska, Itálie, Španělska nebo třeba Holandska – podle toho, co je zrovna láká. On i celá jeho rodina si tento svobodný a nezávislý způsob cestování zamilovali a jinou „pracovní dovolenou“ už si ani neumí představit.
Nový střešní stan James Baroud Odyssey
James Baroud představil novou generaci stanů v řadě Frontier. Prvním modelem je střešní stan Odyssey ve třech barvách.
Inovativní stan se skvělými materiály.
Cesta autem do Ázerbajdžánu a zpět
Krátké shrnutí zkušeností se střešním stanem James Baroud v podmínkách, kde se na vybavení musíte opravdu spolehnout.
Topení Planar/Autoterm zkušenosti
Zkušenosti s používáním a nastavením nezávislého topení Autoterm/Planar a ovladačů nezávislého topení.
OP servis je partnerem FALCON RACE - mezinárodního závodu sokolníků a dravců
aktualizace 12/2023 - nové video:
Op servis je partnerem prvního ročníku mezinárodní soutěže v sokolnických disciplínách. Přijeďte se podívat! Uvidíte zblízka nádherné dravce a jejich výkony v akci.
Zároveň uvidíte i vybavená vozidla našimi střešními stany a doplňky pro cestování a pobyt v přírodě.
Jak správně zajet brzdové destičky a kotouče
ČO JE BED-IN brzdy (inicializácia)?
Pre optimálne využitie brzdového systému musia byť brzdové doštičky a brzdové kotúče navzájom kompatibilné. Táto kompatibilita medzi brzdovými doštičkami a brzdovým kotúčom sa určuje postupom "bed-in". Ten sa dosiahne kombináciou trecej rýchlosti, teploty, tlaku v brzdovom systéme a zotrvačnosti. Chemické vlastnosti materiálov brzdových doštičiek a rotorov majú tiež vplyv na zábeh. Vždy sa odporúča, aby sa v danej aplikácii používali len kompatibilné obloženia a rotory.
VÝHODY ZÁBEHU:
1. Postupne tepelne zaťažuje kotúč a eliminuje tepelný šok v kotúči.
2. Spáli prchavé látky a vlhkosť zo živice, ktorá je v blízkosti povrchu brzdového obloženia. Tým sa eliminuje "zelené blednutie".
3. Vytvára na povrchu brzdového kotúča vrstvu prenosového filmu s hrúbkou približne niekoľko mikrónov. Strihanie filmu počas trenia je účinným zdrojom trecej sily. V opačnom prípade by pri použití čerstvo zbrúseného rotora bez prenosovej vrstvy hlavnú treciu silu vytvárali rezné, orbové alebo drážkové asperzity na povrchu rotora. To vedie k nerovnomernej účinnosti brzdenia.
4. Spárujte oba povrchy tak, aby sa geometricky takmer dokonale zhodovali, takže styčná plocha je vysoká, čím sa zvyšuje trecia sila.
5. Výkonnosť systému čerstvý rotor/čerstvé brzdové doštičky by bola nekonzistentná. Je to spôsobené neustále sa meniacou štruktúrou a vlastnosťami oboch spolupôsobiacich materiálov. Správne spojenie doštičiek a rotora vytvorí stabilný prenosový film.
6. Ak sa nepoužije postup "bedding in", stabilný prenosový film sa nemusí vytvoriť po dlhú dobu. Inými slovami, povrch rotora by musel neustále regenerovať film, ktorý nie je dlhodobo úplne stabilný. Tento efekt by znížil výkon a zvýšil opotrebovanie.
Mé zkušenosti s markýzou Falcon James Baroud
Aleš Janoušek je digitální nomád jak se dnes označuje člověk, který není s prací vázaný na jedno místo. Pracuje všude, kde se může připojit k internetu. V tomto článku popisuje svoje zkušenosti s vějířovou 270°markýzou na auto Falcon od James Baroud.