Brzdy - Skladem
Výkonné brzdové kotouče a destičky. Přestavbové sady brzd. Brzdové kapaliny.
Brzdové destičky HAWK LTS Land Rover/ Range
3 297,52 Kč bez DPH
Brzdové destičky HAWK HPS Land Rover/ Range
3 143,80 Kč bez DPH
Brzdové destičky dba Xtreme perf Land Rover/ Range
2 280,99 Kč bez DPH
Brzdové destičky přední dba Xtreme performance Land Rover/ Range Rover
3 205,79 Kč bez DPH
Brzdový kotouč přední T3 4000 series
9 200 Kč bez DPH
Články
Jak správně zajet brzdové destičky a kotouče
CO JE TO BED-IN, neboli zajetí (inicializace) brzd?
Pro optimální využití brzdového systému musí být brzdové destičky a brzdové kotouče vzájemně kompatibilní. Tato kompatibilita mezi destičkami a brzdovým kotoučem se zjišťuje postupem "bed-in". Toho se dosahuje kombinací rychlosti tření, teploty, tlaku v brzdové soustavě a setrvačnosti. Na záběh mají vliv také chemické vlastnosti materiálů destiček a rotorů. Vždy se doporučuje, aby se v dané aplikaci používaly pouze kompatibilní destičky a kotouče.
VÝHODY BED-IN:
1. Postupně tepelně zatěžuje kotouč a eliminuje tepelné šoky v kotouči.
2. Vypaluje těkavé látky a vlhkost z pryskyřice, která se nachází v blízkosti povrchu brzdové destičky. Tím se eliminuje "zelené vyblednutí".
3. Vytvoří na povrchu brzdového kotouče vrstvu přenosového filmu o tloušťce asi několika mikronů. Stříhání filmu při tření je účinným zdrojem třecí síly. V opačném případě by při použití čerstvě broušeného rotoru bez přenosového filmu hlavní třecí síla vznikala řezáním, orbou nebo drážkováním asperitů na povrchu rotoru. To vede k nestejné brzdné účinnosti.
4. Spárujte oba povrchy tak, aby téměř dokonale geometricky odpovídaly, takže styčná plocha je vysoká, a tím se zvyšuje třecí síla.
5. Výkonnost systému čerstvý rotor/čerstvé destičky by byla nekonzistentní. To je způsobeno neustále se měnící strukturou a vlastnostmi obou párovacích materiálů. Správné zajetí destiček a rotoru vytvoří stabilní přenosový film.
6. Pokud se nepoužije postup "bedding in", stabilní přenosový film se nemusí vytvořit po dlouhou dobu. Jinými slovy, povrch rotoru by musel neustále regenerovat film, který není zcela stabilní po dlouhou dobu. Tento efekt by snížil výkon a zvýšil opotřebení.