Vážený zákazníku, tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat. V souvislosti s novým nařízením EU o ochraně osobních údajů (GDPR) Vás žádáme o udělení/obnovení Vašeho souhlasu se zpracováním osobních údajů které můžete zadat při Vašem nákupu za účelem běžné marketingové komunikace a Vaší informovanosti.
Historie střešních stanů James Baroud
Abyste plně pochopili identitu značky James Baroud, musíte se vrátit o 30 let zpět. V té době už Tony Partenio ujel tisíce kilometrů na cestách divočinou. Jedinou dovolenou, kterou si chce dopřát, je pro něj za volantem jeho 4x4. Stejně jako mnozí před ním nejprve cestoval ve Francii, poté se vydal na Nord Cape a Island, než se vydal na místo, o kterém už dlouho snil: Maroko. Tento kraj byl pro něj zjevením (od té doby se téměř každý rok do Maroka vrátil).
Střešní stan jako nové řešení
Po několika „mokrých“ a obtížných bivacích během předchozí cesty na Island se Tony rozhodl pořídit si pro větší pohodlí střešní stan a na konci etapy se v bivaku pohodlněji a rychleji uložit.
Před třiceti lety byly na trhu pouze dva typy střešních stanů s tvrdou skořepinou: trojúhelníkové otevírání aktivované písty a „manuální“ stany s horizontálním otevíráním klikou. V zájmu prostoru a pohodlí si Tony zvolil mechanismus manuálního otevírání. Tato první zkušenost se střešním stanem nedopadla moc dobře. Po dvou týdnech v Maroku se stan zasekl v polovině otevírání (opakující se problém s tímto typem stanu). Tony je naštěstí dobrý kutil. Po hodině úsilí se mu podařilo zavřít svůj stan, ale už ho nemohl otevřít a svůj poslední týden v Maroku byl nucen strávit každou noc uvnitř ve svém autě.
Tony neztrácel naději
Po svém návratu se Tony zbavil svého stanu. Ale tato špatná zkušenost ho neodradila. To není na trhu nic jiného, spolehlivého? Nevadí: vyrobil by si svůj vlastní střešní stan! Koncept spaní na střeše v autostanu pro něj byl vynikající, jen ho bylo třeba vylepšit.
Francouz + Portugalec = plodné partnerství
Od návrhu po provedení bylo potřeba prozkoumat spoustu otázek a řešení. Tony měl nápady, ale chybělo mu know-how a technické prostředky. Potřeboval jak specialistu na plasty, tak i textilního profesionála. Po dlouhém hledání se setkal s Mário Martinsem. Mario je Portugalec. Vedl malou plastovou společnost, která také vyráběla recepční stany a stany pro portugalskou armádu, nevládní organizace a také pro různé komunity a několik společností spojených se světem automobilových závodů. Tito dva muži, jeden Francouz a druhý Portugalec, si okamžitě rozuměli; byl to začátek dlouhého přátelství a více než plodného partnerství. Tony tedy založil společnost s Mariem pod jménem James Baroud® a historie právě začala.
Každý se věnoval tomu, co nejvíc umí
Rozdělení úkolů bylo dokonale definováno: Tony měl na starosti design a marketing, zatímco Mario měl na starosti výrobu a kontrolu kvality. Tony se inspiroval konceptem manuálního střešního stanu ale začal s vývojem od nuly. Nakonec byl produkt jiný, i když z dálky lze pozorovat určité podobnosti. Nastavení se provádělo pomocí kliky, ale na rozdíl od jiných manuálních stanů měl stan dvě otevírací kotvy. Pokud je jedna vadná, převezme funkci druhá. Stan tak nikdy nebude zaseknutý při otevírání nebo zavírání.
Stany James Baroud začaly budovat své jméno
Začátek byl obtížný a úspěch vyžadoval čas, ale mnoho profesionálů věřilo produktům James Baroud a po 5 letech byla značka všeobecně známá ve světě 4x4. Oba spolupachatelé však tiše „nezakempovali“ na vavřínech. Neustále pracovali na vývoji svého sortimentu a vylepšování svých produktů. Po několika letech opustili klikový systém, který jim připadal příliš archaický a těžký a definitivně přešli na automatické otevírání aktivované písty. Stany James Baroud si postupně vybudovaly své místo na trhu a po dvaceti letech se staly měřítkem pro stany s tvrdou skořepinou.
Komentáře
Diskuze je prázdná.