Blog o cestování, kempování a střešních stanech.
V našem Blogu najdete inspirativní články o cestování, offroadu a příslušenství, které vám zpříjemní dobrodružství na čtyřech kolech. Můžete se těšit na srovnání kvalitních střešních stanů James Baroud s levnějšími variantami, recenze a zkušenosti zákazníků s vybavením, ať už jde o stany, markýzy nebo nezávislé topení. Nechybí ani zajímavé rozhovory s digitálními nomády a cestovateli, praktické rady, jak se starat o své auto nebo jak si správně naplánovat cestu. Blog vás také pozve na výstavy a další akce spojené s karavaningem a outdoorovým vybavením.
Nabízíme 3D tisk na zakázku v Hradci Králové
Pokud jste někdy potřebovali vysoce kvalitní 3D tisk a hledáte řešení, máme pro vás skvělou zprávu! Naše společnost OP servis s.r.o. provádí 3D tisk na zakázku v Hradci Králové a nabízíme širokou škálu možností, které uspokojí i ty nejvyšší nároky. S využitím nejmodernějších technologií a profesionálních materiálů jsme schopni splnit vaše nápady a potřeby.
Zveme vás na výstavu FOR CARAVAN 2024 na výstaviště PVA Praha Letňany
Děkujeme za Vaši návštěvu!
Jako již tradičně budeme vystavovat na výstavě FOR CARAVAN 2024 na výstaviště PVA Praha Letňany. Uvidíte produkty námi zastupovaných značek.
James Baroud
Front Runner Dometic
Dometic
TRE4x4
Rozdíl mezi kvalitním střešním stanem James Baroud a levnými variantami jiných značek
Při výběru střešního stanu pro vaše outdoorové dobrodružství je rozdíl mezi kvalitním produktem, jako je James Baroud, a levnými variantami od méně známých výrobců zásadní. Na základě skutečných zkušeností zákazníků jsme sepsali několik argumentů, proč radši vsadit na osvědčenou kvalitu značky James Baroud.
Autostany James Baroud jsou jasnou volbou - poděkování od rodiny Jirouškových
Před šesti lety jsme se s manželem rozhodli dát sbohem všem omezujícím hotelům a předraženým penzionům. Rozjeli jsme se do Lednicko-Valtického areálu na čtyři dny, tehdy jsme spali ještě v autě. Čas ale rychle utekl a rozrostli jsme se na tři - hmmm a co teď? V autě jsme už spát nemohli a stavět jakýkoliv stan někde v poli vedle auta jsme zavrhli. Já jsem do té doby o autostanu neslyšela, takže jsem začala trochu propadat panice, že je s naším způsobem cestování na pár let konec.
Skořepinový stan a jeho specifikace
Střešní stany James Baroud Evolution je nejlepší volbou pro zkušené cestovatele, kteří hledají maximální odolnost a pohodlí. Je vyroben z lehkého, ale robustního kompozitního pláště a nabízí výjimečnou pevnost a ochranu proti prudkému dešti, silnému větru, silnému horku a mrazu. Tkanina James Baroud Evolution Fabric stanu je vysoce odolná vůči vodě, takže vás udrží v suchu i během přívalových dešťů a zároveň podporuje optimální proudění vzduchu, které zabraňuje tvorbě kondenzátu. Díky aerodynamickému tvaru a zesílené konstrukci jsou stany Evolution konstruován tak, aby odolal silnému větru a byly odolný proti protržení a propíchnutí. Velká okna u střešních stanů vám umožní ponořit se do okolních přírodních krás a dokonalé větrání.
Zveme vás na výstavu Caravaning Brno 2. 11. - 5. 11. 2023
Děkujeme za Vaši návštěvu!
Jako již tradičně budeme vystavovat na výstavě Caravaning Brno. Uvidíte produkty námi zastupovaných značek.
James Baroud
Front Runner Dometic
Dometic
TRE4x4
Jaký výkon nezávislého horkovzdušného topení potřebuji?
Při volbě výkonu nového nezávislého topení dochází často k volbě na základě dojmů a neověřených tvrzení. My vám ukážeme jak spočítat jestli je pro vás lepší varianta 2 kW, 4kW nebo snad větší?
Autostany James Baroud: rozhovor s digitálním nomádem Alešem
Aleš je majitel reklamní agentury XART a vášnivý digitální nomád. Každoročně několikrát, obvykle mimo sezónu, sbalí svou ženu, tři děti a střešní stan James Baroud a na 2 až 3 týdny vyrazí pracovat do zahraničí. Do Řecka, Chorvatska, Itálie, Španělska nebo třeba Holandska – podle toho, co je zrovna láká. On i celá jeho rodina si tento svobodný a nezávislý způsob cestování zamilovali a jinou „pracovní dovolenou“ už si ani neumí představit.
Nový střešní stan James Baroud Odyssey
James Baroud představil novou generaci stanů v řadě Frontier. Prvním modelem je střešní stan Odyssey ve třech barvách.
Inovativní stan se skvělými materiály.
Cesta autem do Ázerbajdžánu a zpět
Krátké shrnutí zkušeností se střešním stanem James Baroud v podmínkách, kde se na vybavení musíte opravdu spolehnout.
Topení Planar/Autoterm zkušenosti
Zkušenosti s používáním a nastavením nezávislého topení Autoterm/Planar a ovladačů nezávislého topení.
OP servis je partnerem FALCON RACE - mezinárodního závodu sokolníků a dravců
aktualizace 12/2023 - nové video:
Op servis je partnerem prvního ročníku mezinárodní soutěže v sokolnických disciplínách. Přijeďte se podívat! Uvidíte zblízka nádherné dravce a jejich výkony v akci.
Zároveň uvidíte i vybavená vozidla našimi střešními stany a doplňky pro cestování a pobyt v přírodě.
Jak správně zajet brzdové destičky a kotouče
CO JE TO BED-IN, neboli zajetí (inicializace) brzd?
Pro optimální využití brzdového systému musí být brzdové destičky a brzdové kotouče vzájemně kompatibilní. Tato kompatibilita mezi destičkami a brzdovým kotoučem se zjišťuje postupem "bed-in". Toho se dosahuje kombinací rychlosti tření, teploty, tlaku v brzdové soustavě a setrvačnosti. Na záběh mají vliv také chemické vlastnosti materiálů destiček a rotorů. Vždy se doporučuje, aby se v dané aplikaci používaly pouze kompatibilní destičky a kotouče.
VÝHODY BED-IN:
1. Postupně tepelně zatěžuje kotouč a eliminuje tepelné šoky v kotouči.
2. Vypaluje těkavé látky a vlhkost z pryskyřice, která se nachází v blízkosti povrchu brzdové destičky. Tím se eliminuje "zelené vyblednutí".
3. Vytvoří na povrchu brzdového kotouče vrstvu přenosového filmu o tloušťce asi několika mikronů. Stříhání filmu při tření je účinným zdrojem třecí síly. V opačném případě by při použití čerstvě broušeného rotoru bez přenosového filmu hlavní třecí síla vznikala řezáním, orbou nebo drážkováním asperitů na povrchu rotoru. To vede k nestejné brzdné účinnosti.
4. Spárujte oba povrchy tak, aby téměř dokonale geometricky odpovídaly, takže styčná plocha je vysoká, a tím se zvyšuje třecí síla.
5. Výkonnost systému čerstvý rotor/čerstvé destičky by byla nekonzistentní. To je způsobeno neustále se měnící strukturou a vlastnostmi obou párovacích materiálů. Správné zajetí destiček a rotoru vytvoří stabilní přenosový film.
6. Pokud se nepoužije postup "bedding in", stabilní přenosový film se nemusí vytvořit po dlouhou dobu. Jinými slovy, povrch rotoru by musel neustále regenerovat film, který není zcela stabilní po dlouhou dobu. Tento efekt by snížil výkon a zvýšil opotřebení.
Mé zkušenosti s markýzou Falcon James Baroud
Aleš Janoušek je digitální nomád, jak se dnes označuje člověk, který není s prací vázaný na jedno místo. Pracuje všude, kde se může připojit k internetu. V tomto článku popisuje svoje zkušenosti s vějířovou 270°markýzou na auto Falcon od James Baroud.